یو پی اس چیست


یو پی اس سرنام عبارت Uninterruptible power supply بوده و به معنی منبع تغذیه بدون وقفه است. این دستگاه عموما در مجاورت رایانه و دیگر وسایل برقی قرار گرفته و در صورت بروز اختلال در ولتاژ ورودی برق شهری و یا قطعی کامل ، شرایط لازم برای ادامه‌ی روند دستگاه را برقرار می‌سازد. در واقع جایگاه منبع تغذیه بی وقفه بین برق شهری و دستگاهی است که برق مصرف می‌کند و علاوه بر نرمال‌سازی جریان برق از آسیب به دستگاه‌ها و تجهیزات حساس جلوگیری می‌نماید.
وظیفه اصلی منبع تغذیه بی وقفه این است که بدون هیچ گونه توقف، بار مورد نیاز دستگاه های مصرف کننده را فراهم آورد. البته روش های با هزینه کمتر برای حفاظت دستگاه ها در برابر نوسانات برقی و همچنین تامین بی وقفه ی بار وجود دارد اما هیچ کدام از این روش‌ها نمی‌توانند مانند یک دستگاه یو پی اس برق بی وقفه برای شما تولید کنند.
در گذشته خرید و تهیه این دستگاه هزینه های زیادی در بر داشت و در کل یک سیستم گران قیمت به حساب می‌آمد اما این روزها با پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری تهیه این چنین سیستمی یک کار کاملا مقرون به صرفه است که از خرابی احتمالی دستگاه های گران قیمت شما جلوگیری می‌کند.
اگر بخواهیم با کارکرد اصلی و نحوه کار این دستگاه آشنا شویم باید چنین بگوییم:
یک وسیله رایج الکتریکی به نام دوشاخه ، به برق شهر متصل میشود و دستگاه مصرف کننده به این منبع متصل می‌شود. در صورت قطعی برق شهر، دستگاه مصرف کننده برق به سرعت خاموش می‌شود. کاری که یک یو پی اس انجام می‌دهد این است که این معادله را برهم زده با ایجاد دو منبع قدرت از خاموش شدن دستگاه جلوگیری می‌کند.
یو پی اس ها به شکلی طراحی شده اند که همیشه دو منبع تغذیه فراهم کنند. یکی برق شهر و دیگری منبعی که خود دستگاه آن را فراهم می‌کند.



Comments

Popular posts from this blog

خرید بک لینک دائمی

روتاری جوینت چیست و چه کاربردی دارد؟

آموزش زبان های خارجی